Yabancı Türkiye’de Gayrimenkulünü Satarsa Resmi Satış Sürecinde Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Geçen hafta Bahçelievler bölgesindeki 1+1 rezidans dairesinin satışını gerçekleştirdik.

Yabancı Türkiye’de Gayrimenkulünü Satarsa Resmi Satış Sürecinde Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Geçen hafta Bahçelievler bölgesindeki 1+1 rezidans dairesinin satışını gerçekleştirdik.
Mülk sahibi yabancı bir çiftti, alıcı ise Türk’tü.
Yabancı birisi Türkiye’deki gayrimenkulünü satacaksa önce Webtapu sistemi üzerinden Yabancılar kısmına girip satıcı hesabı oluşturmak gerekiyor.
Bunun için de gmail ile sonlanan bir mail adresi ve Türkiye’de mevcut cep telefonu hattı, diğer standart evraklar yanında olması gerekenler.
Sonrasında ilgili belediyeden güncel rayiç bedeli evrakını almak gerekiyor.
Satıcı bilgilerini içeren ve ıslak imzalı kimlik formu da doldurulması gerekiyor. Form üzerinde satıcının güncel vesikalık fotoğrafı da olması gerekir.
Dijital Vergi Dairesi uygulamasından güncel vergi numarası almak önemli.
Bir diğer önemli husus ise, satıcının konuştuğu dilde adliye onaylı tercümanın da satış günü hazır bulunması gerekiyor. Öncesinde ise resmi evraklarını talep etmek önemli.
Sonrasında ilgili evrakları webtapu sistemine girerek satıcının satış başvurusunda bulunması gerekiyor. Satış başvurusu esnasında satıcı Türkiye’de bulunduğu bir ikamet adresini de sisteme belirtmesi gerekiyor.
Son olarak satış günü satıcı pasaport ve ülke kimlik kartını yanında bulundurması olmazsa olmaz.
Yabancı birisinin Türkiye’deki gayrimenkulünü satarken izlemesi gereken resmi satış başvuru süreci karmaşık değil. 

Tepkiniz Nedir?

like
0
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0